Excellente aandrijflijn

De nieuwe CF en XF worden aangedreven door de multi-torque PACCAR MX-11 en MX-13 motoren in nieuwe vermogensversies. Dankzij de vele innovaties leveren deze motoren nog meer trekkracht bij lagere toerentallen voor het allerhoogste brandstofrendement.

Innovatieve motortechniek

Het lage brandstofverbruik is te danken aan pompen met een variabele opbrengst voor motorolie, stuurbekrachtigingsvloeistof en koelvloeistof, en aan gewijzigde zuigerveren en zuigermantels voor minder wrijving. Voor een optimaal rendement hebben we bovendien een nieuwe turbocompressor en verbrandingssysteem ontwikkeld.

Uitgebreide Eco Mode

De nieuwe CF en XF zijn uitgerust met een uitgebreide set opties voor de Eco Mode. De Eco Mode staat garant voor een balans tussen motorprestaties en een laag brandstofverbruik. Wanneer brandstofefficiency prioriteit heeft, is de Eco Mode de beste optie, met bijvoorbeeld schakelen bij lagere toerentallen als mogelijkheid.

Lagere onderhoudskosten

Reparatie- en onderhoudskosten kunnen flink op uw winstcijfers drukken. Daartoe hebben we innovaties toegepast om slijtage tot het minimum te beperken. De koppelingsbediening bevindt zich nu bijvoorbeeld in het koppelingshuis zelf, zodat het beschermd is tegen schade door water en vuil. De dynamo is elektronisch geregeld om het laden van de accu's te optimaliseren. Samen zorgen deze verbeteringen voor meer duurzaamheid, betrouwbaarheid en dus meer winstgevendheid.

PACCAR MX engines
DAF TraXon automated gearbox

Hoogwaardige transmissies

De nieuwe CF en XF zijn voorzien van de nieuwste generatie TraXon geautomatiseerde versnellingsbakken (met 12 en 16 versnellingen). Minder wrijvingsverliezen, nog sneller opschakelen en uitgebreid gebruik van EcoRoll dragen bij aan het ongekend lage brandstofverbruik en dankzij de stille en soepele werking en de nauwkeurige bediening van de koppeling ervaart de chauffeur een ongeëvenaard gebruiksgemak. De TraXon geautomatiseerde transmissies maken bovendien hogere reducties in de laagste versnellingen mogelijk, waardoor nog snellere aandrijflijnen konden worden gerealiseerd.
DAF rear axle

Hoogefficiënte achterassen

In aanvulling op deze nieuwe motoren en versnellingsbakken hebben we hoogefficiënte achterassen met wrijvingsarme naafconstructies ontwikkeld. Dankzij de snellere overbrengingsverhoudingen, beginnend bij 2,05, kon het motortoerental worden verlaagd voor optimale brandstofefficiency. Ter beperking van wrijvingsverliezen hebben we de differentiëlen voorzien van geslepen tandwielsets en de achterassen van nieuwe lagers, afdichtingen en wrijvingsarme olie.