Perfecte basis om op te bouwen


Zijn lage eigengewicht en hoge laadvermogen maakt The New LF onovertroffen in zijn klasse, wat resulteert in pure winst voor uw bedrijf. Door zijn moderne, sterke en lichte chassis doet The New LF geen enkele concessie aan robuustheid en flexibiliteit.

Volledig geoptimaliseerde ophanging

Het rijden in The New LF is meer dan comfortabel. De voorwielophanging biedt de perfecte balans tussen demping, zijdelingse stabiliteit en stijfheid. De voorassen (van 3,6 tot 7,5 ton) bieden voldoende capaciteit om overbelasting te voorkomen, belangrijk bij deellading. En zijn ongeëvenaarde wendbaarheid dankt The New LF aan zijn draaicirkel; de kleinste in zijn klasse!

 

Hoogwaardige assen

Met ruime keuze uit diverse achterassen en achterasreducties is er voor elke toepassing een LF op maat. De assen zijn ontwikkeld voor topprestaties, een lange levensduur en maximaal chauffeurscomfort: van de lichtste, type SR 5.10 met 5 ton draagvermogen, tot de 13-tons SR1344-achteras voor extra laadvermogen voor de 19-tons LF. Op bijna alle asvarianten is een differentieelblokkering als optie leverbaar, wat zorgt voor maximale tractie en voertuigcontrole in alle omstandigheden.

 

Nog groter laadvermogen

De LF biedt de grootste laadmogelijkheden in zijn klasse dankzij de ruime keuze aan chassislengtes en wielbases. The New LF heeft een maximale wielbasis van 6,90 meter. Dit resulteert in een mogelijke laadlengte van meer dan 9 meter, uniek in dit segment. Door de lange wielbases zijn brandstoftankvolumes tot maar liefst 1.240 liter mogelijk. Dat is eveneens ongeëvenaard in dit segment. Het geeft The New LF een grote actieradius en de chauffeur de mogelijkheid om te tanken waar de brandstofprijs het laagst is.

Optimale opbouwvriendelijkheid

Door tal van vernieuwingen is de opbouwvriendelijkheid van The New LF nog verder verbeterd. Zo zijn er de nieuwe af fabriek Body Attachment Modules (BAM's) die snelle en eenvoudige montage mogelijk maken van bijvoorbeeld laadbakken, laadkleppen, kippers of kranen. Daarnaast biedt het grote aantal combinaties van wielbases en achteroverbouw extra flexibiliteit. Hierdoor kan het chassis in de fabriek worden geconfigureerd voor elk type opbouw.