Thomas-Beton-Loading-de-042

Thomas Beton

Meer transporteren, minder verbruiken

 

Meer transporteren,
minder verbruiken

 

Betonspecialist Thomas Beton uit Kiel werkt met drie betonmixers van DAF, die verrassende resultaten laten zien in vergelijking met de rest van het wagenpark.
De geautomatiseerde versnellingsbak schakelt moeiteloos naar de volgende versnelling terwijl Thomas Weber de bouwplaats verlaat aan de monding van de rivier Schwentine in Kiel. "De versnellingsbak in de DAF schokt niet en blijft nooit hangen. De truck rijdt geweldig stil", vertelt de langeafstandsrijder van Thomas Beton GmbH in Kiel enthousiast. 

 
 

Thomas-Beton-Thomas-Weber-ronde-1

Thomas Weber, chauffeur
"De truck rijdt geweldig stil"

Wagenparkbeheerder-Dirk-Nickelsen-Thomas-Beton-ronde

Wagenparkbeheerder Dirk Nickelsen:
"De DAF trucks verbruiken minder brandstof dan onze trucks van andere merken, vooral in het stadsverkeer"

 
 

Weber is op de weg terug naar de locatie Grasweg om een nieuwe voorraad beton te halen. De korte afstand tussen de bouwplaats en de fabriek betekent dat hij bijna tien keer per dag heen en weer rijdt tussen beide locaties. "Het stadsverkeer is slopend. Je hebt sterke zenuwen en een betrouwbaar voertuig nodig", legt de chauffeur uit. 

Thomas Weber maakt drieënhalf jaar deel uit van het chauffeursteam van de betonspecialist in Kiel. Het bedrijf beschikt over een team van 97 langeafstandsrijders, die van de 25 Duitse fabrieken naar diverse bouwlocaties in Noord-Duitsland rijden. Het wagenpark bestaat uit meer dan 80 gespecialiseerde betonvoertuigen. "Zo'n twaalf jaar geleden besloten we ons eigen wagenpark op te bouwen", vertelt B. Rainer Brings, CEO van Thomas Beton in Duitsland. 

 

 
Thomas-Beton-Staff-de-033
 
 
DAF-Thomas-Beton-de-2500px-058

Het wagenpark van het bedrijf omvat nu drie DAF CF 410 Mixer Construction voertuigen met een trommelopbouw van Putzmeister, en een vierde voertuig wordt binnenkort geleverd. "Zo'n twee jaar geleden haalde DAF dealer Fricke Nutzfahrzeuge GmbH uit Neumünster ons over om een DAF te testen en we zijn nog steeds zo onder de indruk dat we al over extra voertuigen praten. Het is mogelijk dat de DAF truck een van de andere merken gaat vervangen die we momenteel in het wagenpark hebben", zegt B. Rainer Brings.

Financiële overwegingen spelen ook een rol. "De DAF trucks verbruiken minder brandstof dan onze trucks van andere merken, vooral in het stadsverkeer", legt Dirk Nickelsen, wagenparkbeheerder bij Thomas Beton, uit. Bovendien kan Thomas Beton 8,5 kuub beton per levering vervoeren, een halve kuub meer dan wat zwaardere voertuigen van de concurrentie aan kunnen. Een ander belangrijk element is dat de chauffeurs zich prettig voelen in de nieuwe voertuigen. "De DAF zit comfortabel en de cockpit is overzichtelijk", aldus Weber, de langeafstandsrijder. Het is een waar genoegen om erin te rijden.

 

 
 

Feiten en cijfers

Thomas Beton 

colleagues_rgb_outline

97

Werknemers

services_fleet_rgb_outline

80

Trucks

Additional payload

8,5

Productie m3 (mln)

 
thomasbeton.de
 

Andere verhalen: