DAF respecteert uw privacy. Wij gebruiken cookies voor diverse doeleinden, zoals websitefunctionaliteit, het verbeteren van uw ervaring met onze website, het creëren van integratie met sociale media en het helpen targeten van marketingactiviteiten binnen en buiten onze website. Door uw bezoek op onze website voort te zetten, stemt u in met ons gebruik van cookies. Als u echter uw cookievoorkeuren wilt aanpassen, klikt u hieronder op 'Instellingen wijzigen'. Meer informatie vindt u in onze Cookieverklaring.
Nugteren
Nugteren

Specialist in exceptioneel transport vertrouwt op DAF

Aart Nugteren, directeur

 

Aart Nugteren, Directeur

‘Bij ons is transport allesbehalve routinewerk en DAF begrijpt dat zeer goed’

Onze nieuwste aanwinst is een DAF XF 530 8x4. De trekker is helemaal opgebouwd volgens onze wensen. Achter de cabine is de brandstoftank van 1000 liter en RVS-kisten geplaatst om veel attributen die we nodig hebben mee te kunnen nemen. De schotel is ook verstelbaar om de trekker optimaal te kunnen afstemmen op de diepladers en het gewicht van de lading.

Het fijne is dat DAF serieus meedenkt om de beste mogelijke oplossing te bereiken. Dat vinden we heel belangrijk. Exceptioneel transport met diepladers is bij ons een belangrijke specialiteit. Het gaat veelal om buitenmaatse lading. Elke vracht is anders, waardoor we per keer moeten bekijken hoe we de lading vastzetten en zorgen voor een goede verdeling van gewicht. Bij ons is transport allesbehalve routinewerk en DAF begrijpt dat zeer goed.

Sinds 1981 rijden we met DAF. Omdat we onderhoud in eigen beheer doen houden we het bij een 1 merk. Dat is wel zo handig. En ja, het zijn mooie trucks. Én, betrouwbaar, wat uit oogpunt van kosten een essentieel aspect is.

 
 

Remko van der Lip, chauffeur Nugteren Transport

‘De cabine van DAF is wat mij betreft altijd al een sterk punt geweest bij dit merk’ 

Het uiterlijk van de DAF XF maakt mij helemaal enthousiast. Waarom het mijn merk is? Omdat bij het ontwerp rekening is gehouden met de chauffeur. Ik vind het bijvoorbeeld handig dat de knoppen voor de bediening van de Adaptieve Cruise Control en de Lane Assist op het stuur zijn gegroepeerd.

Hiervoor reed ik een DAF XF 105. Dan merk je pas hoe geweldig stil de DAF XF is. De versnellingsbak van TraXon schakelt soepel en precies op de juiste momenten. De cabine van DAF is wat mij betreft altijd al een sterk punt geweest bij dit merk. De ruimte is enorm, je zit goed en kunt overal goed bij. Daarnaast is het in de cabine aangenaam stil en comfortabel. Trouwens: deze XF 530 8x4 is een van de eerste in Nederland van dit kaliber op basis van de DAF XF. Hij is gecertificeerd voor terreingewicht tot 130 ton!

Verbruik is in ons werk niet het allerbelangrijkste. Ik merk wel dat ik op vlakke stukken zuiniger rijd. In het buitenland ligt dat anders. Met zware vracht, en dat is eerder regel dan uitzondering, wil ik op vol vermogen bergop. Dan komt de stand -eco- echt niet in mijn vizier. Lading in de kist op deze dieplader is een pizza-oven van circa 30 ton. Het is buitenmaatse lading die onder begeleiding over de openbare weg moet. 

DAF is mijn merk!

 
 

Facts & Figures

Nugteren Transport

colleagues_rgb_outline

38

Medewerkers

trucks

23

Voertuigen

trailers

19

Trailers

 
Nugteren Transport BV
 
 

Over Nugteren Transport

Nugteren Transport in Alblasserdam heeft veel ervaring met exceptioneel vervoer, dus met brede, hoge en zware ladingen. Het bedrijf heeft doorlopende vergunningen voor exceptioneel vervoer in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Groot-Brittannië. Door de inzet van eigen begeleidingsvoertuigen is alles in één hand. Nugteren Transport heeft een op- en overslagloods met een kraancapaciteit van 50 ton. Hier is ook een specialistisch team dagelijks bezig met het laden en lossen van zeecontainers, open top en flatracks. Ook het zeevasten (lashen) hoort tot de specialiteiten. Als enige in Nederland is Nugteren Transport gespecialiseerd in het vervoer van warm staal. Sinds begin 2012 doet het bedrijf dat voor Nedstaal Alblasserdam. Daarvoor zijn in eigen huis warmtekappen ontwikkeld die de stalen blokken op een temperatuur van boven de 800 graden houden. Dit transport valt onder zwaar transport en ADR klasse 9.

 
Terug naar andere verhalen